FORSIKRING
FORSIKRIG

Brandforsikring:

Brand, el- skade og grundejer:

Prisen på brand, el-skade og grundejeransvar afhænger af haveforeningens maksimale bebyggelsesprocent på " hovedhuset". Andre skure, havestuer, carporte mv. er dog dækket af forsikringen på samme måde som hovedhuset.Det er ikke nødvendigt at opgive målene på de enkelte huse, da det er foreningens maksimale bebyggelsesprocent( og ikke størrelsen på de enkelte huse), som prisen beregnes ud fra.

Prisen for denne forsikring er: 245,00 kr. + 25.00 i gebyr.
Bygningerne er forsikret til nyværdi, og  der er ikke selvrisiko i forbindelse med. Forsikringen dækker endvidere hus- grundejeransvar - altså ansvar for uheld og ulykker ( personskade og tingskade) der sker inden for de enkelte havelodder.
F. eks. God hjemmeside
             Bygningskasko:

Bygningskasko dækker maksimal bebyggelsesprocent i foreningen.
Bygningskaskoforsikringen dækker skader på bygningen i forbindelse med:-Stormskade( Definition på storm er en vind på 17,2 m pr sekund)- sky og tøbrud - Udtømning af væsker- Frostsprængning ( Dog ikke i et utilstrækkeligt opvarmet rum medmindreårsagen er tilfældig svigtende varmeforsyning) - Snetryk (når sneen skrider eller bliver så tung, at tagkonstruktionen  ikke kan bære) - Pludselige skader på bygning - tyveri og hærværk. Der er ingen selvrisiko på forsikringen. Dog gælder selvrisiko ved hærværkskader, hvor der ikke foreligger tyveri eller forsøg herpå 7000,00 kr.
Og prisen for denne  forsikring 490,00 kr.+  25 gebyr pr år.
F. eks. God hjemmeside
            Indboforsikring

Indboforsikring:

Foreningen har valgt en dækningssum op til 75.000 kr. der gælder for alle de til meldte huse.

Prisen for denne forsikring  er 190 kr. + 25 kr. i gebyr.

Indboforsikringen dækker skader på indbo i forbindelse med:

Brandskader
Stormskader
Udtømning af væsker
Indbrudstyveri samt hærværk i forbindelse med indbrudstyveri eller forsøg herpå. Ved tyveri, skal der være synligt indbrud. Dvs. inbo, der ikke er låst inde, dækkes ikke
kortslutning af privat indbo, jf. særskilte betingelser priseksempler.
Ved dækningsberettiget skade er der skadeservice med ( brand, storm, vandskade, indbrud osv. som kræver skadeservice, afdækning, affugtere osv.

Denne forsikring kan kun tegnes sammen med de andre tre
så samlede pris er 920kr.+ 25kr. i gebyr.

Hvad koster det ? har modtaget 4
HVORNÅR VAR DET NU ? har modtaget 2