VELKOMMEN TIL KOLONIHAVEFORENINGEN SUNDSMARK

… En magisk grøn oase hvor hverdagens stress og jag forsvinder.

I Kolonihaveforeningen Sundsmark er der plads til alle - unge som gamle - lige fra studerende, pensionister, lønmodtagere, akademikere, kunstnere til direktører. Alle er velkomne så længe de overholder kolonihaveforeningens love og vedtægter.

Her kan man nyde stilheden, kun afbrudt af fuglene der synger og naboerne der pusler i haverne omkring en. Der deles gavmildt ud af gode havetips fra garvede kolonister eller der gives en hjælpende hånd hvor det kniber med kræfterne. Man forundres, over at ens fingre er grønne, trods overbevisningen om det modsatte. Der hygges når andre kolonister kigger forbi til en øl eller når familie og venner kommer på besøg. Og ja, - smagen af en tærte, med rabarber fra egen have, den er nu bare bedre. Kort sagt er kolonihaven et fristed hvor livet nydes.

Der er boligserier i ugebladene om, hvordan man indretter sig i sin kolonihave, artikler i dagbladene om kolonihavelivet og tv-serier om kolonihaver, og de mennesker, der befolker dem. Det er for mange unge en del af en ny livsstil at have eller at ville have en kolonihave. De ældre kolonihavefolk undrer sig over al den ståhej omkring noget, som for dem er helt naturligt. Mange kolonihaver er nemlig gået i arv fra generation til generation som en nødvendighed – et fristed, hvor der skulle dyrkes grønsager og blomster til glæde og gavn hele sommeren.

Tag en slentretur rundt i vores dejlige koloni en varm sommeraften eller i en weekend, for at opleve stemningen når det vrimler med myreflittige kolonister.
Skulle du fristes af ønsket om at blive kolonist, er du altid velkommen til at kontakte et medlem fra bestyrelsen med henblik på en rundvisning.
Se under fanen bestyrelsen for kontakt nummer.

Du finder Kolonihaveforeningen Sundsmark på Stationsvej 36 eller ved at kører via Sundsmarkvej til Borrevej  - Her må du parkerer på den aflukkede vej, da det ikke tilladt at kører ind  ad havevejene (kun ærindekørsel for havemedlemmer).

Jeg glæder mig til at komme ud ... af Bi / 2012

Jeg glæder mig til at komme ud,
til at se de første skud,
til der bliver noget at lave,
i min dejlige have.
Det er skønt når jeg render,
hos naboèr, veninder og venner.
Hanne og jeg bliver begge glade,
når vi bytte ting, sager og blade.
Ebbe låner min tommestok,
og Lillan ved der er kaffe nok.
Lisbeth går og planter roser,
som hun har haft med i sække og poser,
på loppemarkeder vi finder sager,
som øjnene behager.
Gitte og familien hygger,
i sus og dus,
i deres flotte prinsessehus.
Når Folmer og konen kommer,
ved jeg det snart bliver sommer,
når jeg ned af havegangen går,
og vinden puster til mit hår,
når sommerfugle og blomster,
haven pryder,
mærker jeg hvor meget jeg livet nyder.
Hmmm jeg glæder mig til at komme ud,
til at se de første skud.

Velkommen til vores hjemmeside

Jeg skriver til dig

Fordi sommer er på vej,

Solen skinner, gir røde kinder.

Ja det er skønt med sommervejr, græsset er grønt og vi går med bare tær.

Duften af blomster er mild, mens vi tænder vores grill.

Pølserne syder mens vi vinen nyder.

Myggene de stikker mens tusmørket sig lægger

Roen sig sænker

Vi ligger og tænker,

På den dejlige dag

Vi i morgen skal ha

Velkommen til alle i vores blomstrende have, her er nok at lave.

I kan så og i kan grave og få grillmad i jeres mave.

Vi kan li vores nye og gamle traditioner.

Som cafe, halloween og lysfest

For både børn, mænder og koner.

Til fælles arbejde vi er sammen i venners lag, vi får malet, revet og gjort rent, fra morgenstund til ikke alt for sent.

Go sommer til alle kolonister

Birte Sveen 29.07.2022 06:36

ja det er der.

Sara 28.07.2022 19:32

Hej.
er det lovligt hos jer at købe en have med henblik på at få etableret en nedgravet trampolin i haven?

| Svar

Nyeste kommentarer

30.11 | 13:00

Vedkomne har fundet en anden køber der er i familie med dem,

undskyld ulejligheden

12.11 | 08:23

ok så får du besked når den er vurderet da den ikke må sælges før, da den gamle vurdering er udløbet.

11.11 | 18:11

Jeg vil gerne købe kolonihave
Kan du ringe mig 71 58 80 01

11.11 | 18:07