REFERATER 2019

Bestyrelsesmøde 08-01-2019

Fremmødte var: Elsebeth, Simon, Willy, Linda og Birte.

Afbud fra:  Nicole og John.

Punkt 1. Ordstyrer: Willy.

Punkt 2. Referat fra sidst: Simon påtalte, at vi fremover også skal huske at påføre seneste dato for indkomne forslag i referatet.

Punkt 3. Beretning af formand:

Der blev solgt en have i det nye år.

Der er 57 med i den kollektive forsikring og 24 i brandforsikringen, vi  vil opfordre alle til at melde sig til brandforsikringen.

Fedtudskiller er betalt i dette regnskabsår og tilslutningen kommer næste år, da vi ellers overskrider det beløb som bestyrelsen må bruge på en ting, da alle bestræbelser fra både Bendixen og formanden, ikke kunne få forsyningen og kommunen til at gå med til billigere udgave.

Varmtvandsbeholderen er opsat. Kaffemaskinerne er flyttet, så det har givet mere plads i køkkenet.

Bestyrelsen har fået det rettet ind, så det er kasseren og to bestyrelsesmedlemmer, der er på valg i år, da alle bestyrelsesmedlemmer blev valgt for 2 år ved den ekstraordinære generalforsamling sidste år.

Kommunen har rettet henvendelse til bestyrelsen, om at lokalplanen og foreningens vedtægter overholdes vedrørende de kolonister, der bor ulovligt med adresse i kolonihaven i vinterhalvåret. Kommunen ønsker de skal flytte og de kontakter de kolonister, det drejer sig om.

Punkt 4. Beretning ved kasserer:

Der er stadig en, der ikke har betalt havelejen, der skulle være betalt den 30-10-2018, på trods af de udsendte påbud. Vi har derfor sendt det sidste påbud, der indebærer opsigelse af lejekontrakten.

Da der var mange denne gang, der ikke fik betalt sin haveleje til tiden, giver det en mængde bøvl, derfor opfordrer Elsebeth alle til, at man betaler til tiden, og betaler det beløb der står på inbetalingskortet, for er for meget eller for lidt, kommer der en ekstra bilag og det koster i papir og tid.

Begge forsikringer er sat til betaling 4. februar, da det skal passe med havelejeopkrævningen og de to  opkrævningsformer ikke må blandes sammen. For begge forsikringer gælder samme regel, at bliver de ikke betalt, kan det medføre at lejekontrakten kan opsiges. Det gælder alle beløb der skyldes foreningen, også forsikringen da det er foreningen, der betaler den først.

Punkt 5. Udvalgene:

Willy vil se, om han kan finde en, der kan være ordstyrer som ikke har noget med foreningen og Kredsen at gøre.

Willy har sendt ansøgning til Tryk om en hjertestarter og han søger igen næste kvartal. Han har også fundet en smart måde, hvorpå vi kan betale, hvis vi får baderum. Det er et kort system som kan tankes op med mobile pay, eller et andet betalingskort, det bruges på samme måde som i en vaskekælder.

Punkt 6. Hvad har vi gang i lige nu:

Ved gemmengang af indkomne forslag, går et forslag ud på at få monteret vandmålere i alle haver. Skulle dette forslag blive vedtaget, skal vi have vores ordensregler rettet til. Der skal også tilføjes i ordensreglerne at alle, der køber en kolonihave i Sundsmark skal have en brandforsikring, det kommer også til at stå i købekontrakten. Finn vil hjælpe med at redegøre for hvordan ombygningen kommer til at se ud i fælleshuset. Vi skal også have nogle udførlige tilbud fra de forskellige håndværkere, Dette blandt andet så vi kan se, hvor vi selv kan udføre arbejde og til fondsøgning.

Punkt 7. Næste møde :

Næste gang vi mødes er den 15-01-2019. Da pakker vi indkaldelse til udsending.

Næste bestyrelsesmøde er den 19-02-2019 kl. 18.00.

Tak for god ro og orden

Sekretæren.