REFERATER 2021

Bestyrelses møde den 03-03-2021

Bestyrelse møde den 03-03-2021.

Fremmødte var:  Elsebeth, Birte, Johm og Nicole.

1. Valg afordstyrer:  Nicole blev valgt.

2.  Godkendelse af referat fra sidste møde: Referatet  godkendt.

3.  Beretning af formand:

Vi har solgt 4 haver siden sidste møde. Kommunen har sendt os et formular, om det solcelle anlæg som skal sættes op ovre ved en virksomhed som ligger bag ved den sti der går bag ved kolonihaverne på Mønstervej, for det kunne måske være vikunne få VE-bonus, for vi ligger tættere på det solcelleanlæg end 200 meter som er grænsen hvis vi skulle komme i betrakning til den VE-bonus, ansøgningen er sendt af sted. Kontingent Til forbund stiger med 10 kr. pr. medlem i 2021, men vi bliver nødsaget til at tage det med på den kommende generalforsamling da vi i denne tid ikke ved hvornår vi kan holde noget som helst, og vi skal vide det inden 7 marts 2021.

Kolonihaveforbundet sendte en forsikrings forhøjelse ud den 23 februar. Vi syntes det var for sent, og vi kontagtede forbundet, men de havde fået det om fredagen som vi fik det om tirsdagen, så det kunne ikke gå hurtigere. Det var også derfor, at vi sendte det med sms, så kolonisterne havde en chance for at melde fra da det skal gøres senest den11 marts eller eller ændre til brandforsikring i stedet.

Vandmanden er i gang medat sætte desidste stophaner op i det område der er fra fælleshuset og op til Stationsvej, så kommer han til den anden del af kolonien, og han skal ordne den tilslutning nede på Mønstervej 4.

4.  Beretning af kassereren:

Elsebeth fortalte, at hun næsten havde regnskat klar til revision der er fastsat til den 12 marts.

John kom med et forslag om, at vi kan undlade at opkræve de 200 kr. for servicearbejde, da vi ikke ved om vi kommer til at holde fællesarbejde iår på grund af Corona. Men da det enbeslutning der er truffet på en generalforsamling, kan man ikke bare fjerne den. Det blev diskuteret og vi nåede frem til, at vi kunne dispensere for 2021 på grund af Corona. Skulle sdet så være muligt med en fællesarbejdsdag senere på året, så må vi finde på noget.

Bestyrelsen mener at ingen kan have noget imod det, sådan som forholdene er, ingen skal være bekymret om smitterisiko, forsamlingsforbud mm. deltagelse i fællesarbejde. Endelig vil forsikrigs stigningen ikke kunne mærkes så slemt, da stigningen kommer på den opkrævning, der er til betaling 30 april.

5. Haveudvalget:

John fortalte at ham og Willy havde talt om at de ville vise kolonisterne, hvordan man klipper hække ind, da mange hækkeer blevet for brede ud mod stien og de ridserbilerne. De hække der er inde i haverne, er også for brede da de kun må være 60 cm brede, og man skal holde hækken ren 30 cm fra hækken så ukrudt ikke vokser over til naboen.

6.   Bordet rundt:

Nicole havde en liste med som Kim havde lavet og den kan bruges af kolonister når de skal sælge deres haver. Den kan også bruges til at lave en tegning, hvor det fremgår hvor vandrør er gravetned på grunden.

Birte fortalte, at derer vandhaner brækket af og andre steder var de skruet af, derfor er det vigtigt, at folk holder øje med deres haves vandhane er, Så se efter om de er i stykker.

Overfladevand nede på Havdalsvej skal ordnes, men det bliver først gjort når vi er færdi med at gøre klar til at åbne vandet.

7.  Næste møde:

Næste bestyrelses møde er tirsdag den 23 marts kl 15. Vi håber forsamlingsforbuddet er blevet hævet til den tid så suppleanter igen kan deltage-

Tak for god ro og orden.

Sekretæren.

hejsa er der pt nogle til salg ?

venlig hilsen lena

Jeg vil fremover bede om end ordentligt tone når i skriver på vores hjemmeside

KOLONIHAVER TIL SALG har modtaget 31
blomstersiden har modtaget 8